MLL on myös nuorten järjestö!

Nuoret voivat toimia MLL:ssä esimerkiksi tukioppilaina kouluissa ja palkattuina lastenhoitajina.

Tukea ja juttuseuraa löytyy valtakunnallisista palveluista kuten nuortennetti sekä lasten ja nuorten puhelin, chat ja kirjepalvelu.

Tukioppilastoiminta

Tukioppilastoiminta on yksi MLL:n nuorisotyön muodoista. Tukioppilastoiminta on peruskoulussa (7-9 lk) toimiva tukijärjestelmä, joka perustuu vertaistuen ajatukseen.

Tukioppilas on tavallinen, vapaaehtoinen oppilas, joka haluaa toimia kouluyhteisön hyväksi ja auttaa muita oppilaita.

Haluaisitko tehdä palkattua lastenhoitotyötä?

Jos olet yli 15-vuotias, voit osallistua Mannerheimin Lastensuojeluliiton lastenhoitokurssille. 16-vuotiaana voit hakea mukaan hoitajaksi. Lastenhoitokurssin todistuksesta sekä hoitajana toimimisesta voi hyötyä myös sosiaali-, terveys- tai kasvatusalan koulutuksessa ja työn haussa.

Kaipaatko juttuseuraa tai tukea?

Valtakunnallisista puhelin, netti ja chat -palveluista saat apua lähes milloin tahansa. Palvelut ovat maksuttomia ja niihin voit ottaa yhteyttä nimettömänä

Palveluihn pääset alla olevien painikkeiden kautta.

YouTube-videon näyttäminen ei onnistunut. Tarkista markkinointievästeiden hyväksyminen ja selaimen yksityisyysasetukset.